VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI TRAMAKO S.R.O.
- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Obchodní společnost TRAMAKO s.r.o., IČ: 19669861, se sídlem Příčná 1892/4, Nové Město, 110 00 Praha 1 (dále jako „Společnost“): vydává tímto postupem podle § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jako „Podmínky“), které upravují smluvní vztah mezi Společností a fyzickou nebo právnickou osobou, které Společnost poskytuje zasilatelské služby na základě objednávky ze strany této osoby (dále jako „Příkazce“ a „Objednávka“), jejímž přijetím je uzavřena zasilatelská smlouva (dále jako „Smlouva“) mezi Společností a Příkazcem.
- SMLUVNÍ STRANY
- Smlouvou se Společnost jako zasílatel zavazuje Příkazci obstarat mu vlastním jménem a na jeho účet přepravu zásilky z určitého místa do jiného určitého místa, případně (pokud se na tom smluvní strany výslovně dohodnou) i obstarat nebo provést úkony s přepravou související, a Příkazce se zavazuje zaplatit Společnosti odměnu.
- ROZSAH PLATNOSTI
- Těmito Podmínkami se řídí všechny obchodní vztahy uzavírané mezi Společností a Příkazcem. Veškeré obchodní vztahy se obecně řídí právním řádem České republiky. Podmínky jsou základní úpravou smluvních vztahů mezi Společností a Příkazcem, a pokud se odchylují od dispozitivních právních norem, mají před těmito normami přednost.
- VÝKLAD POJMŮ
- Objednávka je závazný návrh na uzavření Smlouvy odeslaný Příkazcem Společnosti pomocí e-mailu, on-line prostřednictvím webového formuláře, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Odesláním Objednávky Příkazce schvaluje, že se seznámil a souhlasí se zněním Podmínek bez výhrad a že těmito Podmínkami se řídí smluvní vztahy mezi Společností a Příkazcem.
- Smlouva je uzavřena okamžikem akceptace Objednávky Společností směrem k Příkazci.
- S výslovným souhlasem Společnosti součástí Smlouvy může být i ujednání, podle kterého Společnosti zajistí pro příkazce komplexní celní odbavení popř. uskladnění zásilky. Nedílnou součástí Smlouvy jsou tyto Podmínky.
- OBJEDNÁNÍ SLUŽBY
- Objednávku může Odesílatel učinit jedním z těchto způsobů: prostřednictvím internetových stránek http://www.tramako.cz/, elektronickou poštou na emailovou adresu tramako@tramako.cz.
- Podmínkou pro naplnění platnosti Objednávky ze strany Příkazce je vyplnění veškerých požadovaných údajů a náležitostí uvedených v objednávkovém formuláři na webu www.tramako.cz. Objednávka je zároveň návrhem na uzavření Smlouvy. K uzavření Smlouvy dojde okamžikem doručení potvrzení Objednávky ze strany Společnosti Příkazci.
- CENA SLUŽBY
- Jestliže se po uzavření smluvního vztahu změní náklady vztahující se k plnění předmětu smlouvy, má Společnost právo na úpravu původně ujednané ceny.
- PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Příkazce je povinen uhradit fakturu v plné výši do termínu uvedeném na faktuře, přičemž Společnost fakturu zašle na e-mailovou adresu, ze které Příkazce zaslal Objednávku, neuvede-li Příkazce výslovně jinak. Není-li sjednáno mezi Příkazcem a Společností něco jiného, činí splatnost faktury 14 dnů od data vystavení faktury.
- V případě prodlení Příkazce s úhradou finančního plnění vůči Společnosti, vzniká Společnosti právo na úrok z prodlení ve výši 0,5 % z dlužné částky za každý den prodlení.
- Úrok z prodlení je splatný na výzvu Společnosti.
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- Společnost je oprávněna od Smlouvy odstoupit zejména v případě, jestliže Příkazce je v prodlení s úhradou ceny za obstarání přepravy vůči Společnosti více než 15 dní nebo kdykoliv do 24 hodin před nakládkou zásilky.
- Pokud Příkazce odstoupí od Smlouvy, je povinen nahradit Společnosti veškeré náklady, které do okamžiku odstoupení Společnosti vznikly, zejména v souvislosti s marným nájezdem dopravce či jinými náklady.
- V případě odstoupení od Smlouvy ze strany Společnosti nevzniká Příkazci právo na náhradu škody nebo úhradu smluvní pokuty. Ušlý zisk Příkazce se nenahrazuje.
- JINÁ USTANOVENÍ
- Společnost si vyhrazuje právo na jednostrannou změnu Podmínek, a to v souladu s § 1752 z. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku v platném znění, a to tyto Podmínky změnit nebo doplnit, zejména při změně souvisejících právních norem nebo při změně způsobu poskytování shora uvedené služby. Změnu, doplnění a jejich účinnost Společnost oznámí na webové stránce www.tramako.cz. Příkazce má právo, v případě nesouhlasu s obsahem změněných či doplněných Podmínek, tento nesouhlas sdělit Společnosti ve lhůtě 7 dnů od okamžiku, kdy se o změně či doplnění dozvěděl nebo dozvědět mohl. Neučiní-li tak, má se za to, že Příkazce změny či doplňky akceptoval.
- Společnost neodpovídá Příkazci za škodu vzniklou okolnostmi vylučujícími odpovědnost, např. zásahy státu, provozními, dopravními a energetickými poruchami, stávkami či výlukami. Tyto okolnosti jsou důvodem k odkladu plnění smluvních povinností na straně Společnosti po dobu a v rozsahu trvání těchto okolností.
- Příkazce se zavazuje neprodleně oznámit Společnosti jakékoliv změny týkající se jeho oprávnění k podnikatelské činnosti, daňových povinností (zejména změnu DIČ a správce daně), jeho platného účtu a bankovního spojení a vzniku platební neschopnosti. V případě vzniku platební neschopnosti Příkazce se veškeré pohledávky Společnosti vůči Příkazci stávají splatnými v den, kdy se Společnost o této platební neschopnosti dozvěděla.
- V případě porušení Smlouvy ze strany Příkazce, zejména dle čl. 7 Podmínek, je Příkazce povinen zaplatit Společnosti vedle úroků z prodlení také smluvní pokutu ve výši 0,5 % z fakturované částky za každý den prodlení či trvání porušení Smlouvy. Ujednáním o smluvní pokutě není dotčeno právo Společnosti na náhradu škody a je účinné i po skončení smlouvy. Smluvní pokuta je splatná na výzvu Společnosti k její úhradě.
- Písemná forma právního úkonu je zachována, je-li právní úkon učiněn elektronickými prostředky, zejména pomocí e-mailové zprávy.
- Ochrana a zpracování osobních údajů se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů – GDPR) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a jiných obecně závazných právních předpisů.
- Příkazce se zavazuje vždy písemně upozornit Společnost na povahu přepravovaného zboží, zejména pokud předmětem přepravy jsou ojetá nebo havarovaná motorová vozidla, použité nebo porouchané stroje, výbušniny a třaskaviny, rychle se kazící zboží nebo zboží o hodnotě nejméně 5 000 000 Kč. Pokud Příkazce Společnost neupozorní, Společnost není odpovědná za škodu způsobenou při přepravě zboží této povahy.
- Příkazce je povinen poskytnout Společnosti veškerou součinnost.
- Jestliže některé ustanovení těchto Podmínek bude nebo jeho část se stane neplatným, zdánlivým nebo nevymahatelným, je platnost zbývajících ustanovení Podmínek nedotčeno. Na místo tohoto neplatného, zdánlivého nebo nevymahatelného ustanovení nebo jeho části nastupuje pak ustanovení obecně závazného předpisu, které je svoji povahou a účel nejbližší zamýšlenému účelu této Smlouvy.
- Rozhodné znění těchto obchodních podmínek je v češtině. Pokud se překlad některého ustanovení do cizího jazyka liší od české verze, je rozhodující česká verze.
- Podmínky jsou zveřejněny na adrese: www.tramako.cz. Tyto Podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 04.09.2024.